27-12-07

terug thuis !!

Hoi de vrienden,We zijn terug thuis. Onze vakantie was iets korter dan gepland want papa heeft veel werk. Het was heerlijk aan de zee, maar natuurlijk moest er WEER iets misgaan !! Avonturen verzekerd !! We moesten om 5 uur 's morgens opstaan om te vertrekken maar toen we op de luchthaven kwamen moesten we nog lang wachten. Een uurtje vertraging is hier doornormaal, iedereen in Madagascar weet dat als er op het bord staat : "vertrek om 7 uur" dan is dat vertaald naar het Malgache uurwerk zeker niet voor 8 uur. Maar nu moesten we wachten op een vlucht die uit Parijs kwam en dus zijn we pas om half 10 vertrokken. Nu, niet getreurd, want het is toch maar een uurtje vliegen, DACHTEN we .... Toen we in Nosy Be wilden landen was er een zware storm, DE 1e STORM VAN HET HELE JAAR, juist ons geluk weeral. Het vliegtuig heeft 2 keer geprobeerd om te landen maar moest weer hoger in de lucht, het was onmogelijk om te landen ! Weten jullie, de "luchthaven" van Nosy Be is één landingsstrook midden in het bos, een beetje zoals de Grote Baan bij jullie, alleen niet zo lang. En het is een internationale luchthaven hé, er landen grote vliegtuigen, boeiings 747, die rechtstreeks van Italië komen.......De vliegtuigen die landen die moeten heel hard afremmen of ze zitten in de bomen, dus als het stortregent en je remt heel erg hard op astfalt....juist, dan ga je schuiven. Maar bij ons was er dus geen sprake van landen, de piloot zag de landingsbaan niet eens !! Haja, lichten zijn er al helemaal niet en een vuurtje stoken in de regen zal moeilijk gaan hé. We zijn dan 20 minuutjes verder gevlogen naar Diégo (Antsiranana) in het uiterste noorden van Madagascar, waar we met Pasen naar de Tsingy weesten kijken zijn, kijk maar eens naar onze blog van toen. Het vliegtuig waarop wij zaten moest verder naar La Réunion en dus moesten we uitstappen en wachten op een ander vliegtuig, en dat kwam pas 5 UUR LATER !! Maar goed, we hebben dan maar een uitstapje gedaan naar 't stad van Diégo, daar kenden we nog een beetje onze weg, we zijn op ons gemakje een pizza gaan eten en we hebben ook een ijsje gekregen. Uiteindelijk zijn we pas om half 5 's avonds vetrokken naar Nosy Be, en toen konden we gelukkig wel landen. We moesten nog een half uurtje met de auto naar het strand, en toen met de boot naar ons hotel. Jaja, er zijn nog geen wegen naar het hotel waar we zaten en dus moesten we over zee. Je moest die "bruine meneren" (zo noemt Aline de Malgache) eens zien sleuren hebben met de valiezen op hun schouder in zee om alles in de boot te krijgen, gelukkig was het een rustige zee, niet zoals toen we terugkwamen, maar dat is een ander verhaal... Het was dus al avond toen we eindelijk in ons hotelletje arriveerden, een dag verspeeld met de favoriete sport hier in Madagascar : wachten. En nu mogen jullie ook eens wachten op de rest van ons verhaaltje tot morgen, en geloof me : het is die moeite : Kerst in de storm, verlaten op een onbewoond eiland, terug met een valies vol water.....maar dat is voor LATER !!nosy bebagagezwembad

16:51 Gepost door Jana en Aline in Algemeen | Permalink | Commentaren (2) |  Facebook |

Ik zijn blij nog iets te horen en te zien van jullie. Benieuwd nu naar het vervolg van de soap want daar lijkt het al een beetje op. Hier gaat alles zijn gewone gangetje, bekomen van de kerstdagen en voorbereiden op het eindejaar. We hebben het koopcentrum nog eens onveilig gemaakt, 't was er superdruk natuurlijk. Nog hele fijne feestdagen en tot de volgende aflevering ...

Gepost door: Lieve | 27-12-07

Oei, foutje ontdekt, ik ben moest het zijn natuurlijk. Ik had eerst wij getikt, foei voor mij...